Strona koszyka i podsumowania zamówienia nie wyświetla się – Woocommerce
Dzisiaj zajmiemy się przypadkiem, gdy z jakiegoś powodu po zainstalowaniu wtyczki WooCommerce strona koszyka i zamówienia nie wyświetla się. A dokładniej strona nie jest ustawiona właściwie lub nie zawiera wybranych przez klienta pozycji ze sklepu.
Analizę przypadku można rozpocząć od ustawień sklepu czyli w menu wybieramy WooCommerce > Ustawienia > Produkty > Wyświetlanie > Strony zamówienia.
Tam będzie można ustawić strony dla obsługi zamówienia w sklepie.
Następnie zaglądamy do „Statusu systemu” czyli takiego podsumowania lub raportu, który udostępnia wtyczka. Aby go włączyć klikamy WooCommerce > Status systemu. Poniżej mamy fragment takiego raportu zawierający informacje jakie strony są ustawione dla sklepu.
System komunikuje nam błąd na czerwono, że strona Koszyka nie zawiera shortcode
[woocommerce_cart]
Aby to naprawić należy edytować ustawioną stronę Koszyka i wkleić powyższy shortcode.
W przypadku, gdy mielibyśmy problem z:
– stroną Zamówień należy wpisać shortcode
[woocommerce_checkout]
– stroną Konta użytkownika należy wpisać
[woocommerce_my_account]
Pełną listę shortcodów można sprawdzić tutaj.
Jeżeli powyższy sposób nie rozwiązał problemu możemy sprawdzić jeszcze 4 rzeczy:
1) Motyw sklepu WooCommerce
Na początek warto sprawdzić czy motyw jest kompatybilny z zainstalowaną wersją WooCommerce (na stronie skąd motyw został pobrany) lub spróbować przełączyć motyw na któryś z domyślnych np. TwentySixteen i sprawdzić czy strona Koszyka działa.
2) Permalinki (bezpośrednie odnośniki)
Klikamy w „Ustawienia” strony, a następnie „Bezpośrednie odnośniki” i przycisk „Zapisz zmiany”, aby nadpisać (zaktualizować) linki na naszej stronie.
3) Cache sklepu
Aby wyczyścić cache należy przejść do sekcji WooCommerce > Status systemu > Narzędzia.
Zdarza się, że przyciski czyszczące cache („Wyczyśc cache”, „Wyczyść przedawniony cache”), sesję („Wyczyść wszystkie sesje”) oraz trzeci przycisk „Wyczyść taksonomie” pomagają rozwiązać problem z pustym koszykiem.
4) Inne wtyczki
Może się zdarzyć, że zainstalowane przez nas wtyczki nie współdziałają ze sobą. Aby to sprawdzić czy jakaś inna wtyczka nie powoduje problemów z naszym sklepem, należy po kolei je wyłączać i weryfikować.
Amelia
Bardzo przydatny wpis! Co prawda sklep prowadzę już prawie rok, ale po różnych aktualizacjach koszyk przestał działać poprawnie. Po przeczytaniu kilkunastu wątków na polskich i angielskich forach z podobnym problemem nie znalazłam rozwiązania… Przyczyną okazała się wtyczka WP Super Cache. Wyłączyłam ją oraz wyczyściłam cache sklepu jak autor wpisu poleca. Teraz koszyk śmiga aż miło. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam!
Marta
Bardzo dziękuję!To uratowało mi dziś dzień.
woocommerce przejdź do płatności przestal dzialac
Dziękuję za ten wpis, uratował mnie przed przekopywaniem internetu. Jak klikałem „przejdź do płatności” to przestało u mnie działać to przekierowanie. Wyświetlała się strona 404. Okazało się że strona „Zamówienie” zmieniła status na szkic. Po tym jak przywróciłem pierwotny motyw na którym wszystko jeszcze działało czyli „Storefront” to zmieniłem jeszcze status strony ze szkicu na opublikowania. Robi się to w zakładce Strony > zmówienie > szybka edycja > status