Kilka słów o optymalizacji strony (on-site SEO i kwestie techniczne)

Wiele osób myśli, że wystarczy “postawić stronę” na WordPress, zainstalować kilka wtyczek i już, gotowe. Cała reszta “zrobi się sama”.. Optymalizacja strony? Zainstaluję wtyczkę SEO Yoast i po problemie… Jest to na pewno pomocne, ale czy można zrobić coś więcej, żeby wypaść lepiej w wynikach wyszukiwania na tle konkurencji, która w ten sposób myśli i […]

Jak dodać nową stronę do Google?

Dzisiaj krótki wpis dla początkujących na temat jak się pojawić w wynikach Google (tzw. SERP-ach – Search Engine Results Page). Czy jest konieczne dodawanie nowej strony czy Google potrafi samo stronę odnaleźć i zaindeksować? Jaki jest czas, w którym strona pojawi się w wyszukiwarce i czy można go skrócić? Jak sprawdzić czy jesteśmy już w […]

Jak zoptymalizować obrazy dla poprawy rankingu strony w Google

Jak wiadomo Google indeksuje obrazy w internecie. Obrazy wpływają na atrakcyjność treści strony, dlatego często mają również wpływ na ranking w wyszukiwarkach. Oczywiście wszystko zależy od tego co jest na obrazie, na ile jest on zgodny przedstawianą treścią i na ile jest on zoptymalizowany pod kątem SEO. Obrazek może pomóc we właściwej klasyfikacji witryny przez […]

Kilka darmowych i responsywnych szablonów SEO WordPress wartych polecenia

W repozytorium WordPress można znaleźć wiele ciekawych szablonów – od tych najprostszych dla blogów, przez projekty dla stron firmowych, po bardziej rozbudowane dla sklepów internetowych (e-commerce). Wybierając szablon dla siebie warto zwrócić uwagę kiedy był on ostatnio aktualizowany. Niestety ataki na CMS WordPress najczęściej zdarzają się poprzez ogólnodostępne wtyczki oraz szablony. W starszych szablonach – […]

Duplicate content a WordPress SEO

WordPress jest uważany za system CMS przyjazny wyszukiwarkom internetowym. Gdy zainstalujemy dodatkowo kilka przydatnych wtyczek jak SEO by Yoast czy Yet Another Related Posts Plugin (YARPP) staje się on jeszcze bardziej przyjazny wyszukiwarkom. Niemniej czasem zdarza się, że nie da się uniknąć powielania treści tzw. duplicate content. Niestety konsekwencją powielania treści często jest kara od […]

O linkowaniu wewnętrznym i indeksowaniu słów kilka

WordPress jest skryptem powszechnie uważanym za “SEO Friendly”. Sam Matt Cutts (Google) zawsze go polecał i podawał pozytywne przykłady z nim zwiazane. Wiele czynników, które są ważne z punktu widzenia SEO jest w nim rozwiązanych i działają automatycznie po zainstalowaniu skryptu. A dużą część można rozwiązać instalując dodatkowe rozszerzenia czyli wtyczki. Wiele, może większość, ale […]

Obsługa błędu 404 – przekierowanie na stronę główną

Błąd 404 informuje o tym, że strona, którą chce załadować użytkownik nie istnieje na serwerze. Może się zdarzyć w przypadku, gdy faktycznie została usunięta z serwera, ale równie dobrze w przypadku, gdy użytkownik wpisze niepoprawny adres. Dodam, że jest to istotne nie tylko z punktu widzenia użytkownika, ale również optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO). Z tytułowym […]

Darmowe wtyczki poprawiające Twój ranking w wyszukiwarkach (SEO)

WordPress posiada możliwość rozbudowy funkcjonalności  poprzez wtyczki. Istnieją wtyczki, które pomagają w optymalizacji strony dla wyszukiwarek i dzisiaj chciałabym kilka z nich polecić. WordPress SEO by Yoast Ta wtyczka załatwia nam większość potrzebnych ustawień potrzebnych do optymalizacji witryny m.in.: mapa witryny tytuły i meta tagi przyjazne linki, bezpośrednie odnośniki media społecznościowe integracja z narzędziami dla webmasterów […]